Over Ons - The Story Behind The Brand

Over Ons

our story

The Chesterfield Brand wil bewijzen dat het ook anders kan en dat iedereen positief kan profiteren van betere arbeids- en leefomstandigen in de mode industrie. Meerdere retailers en consumenten geloven inmiddels in onze aanpak en kunnen zich meten met het verhaal achter The Chesterfield Brand. Wij willen een nieuwe industriestandaard zetten en een inspiratiebron zijn voor velen door onze openheid, eerlijkheid en integriteit.

Wij brengen hoogwaardige producten voor betaalbare prijzen. Elke spil in onze cyclus wordt gelijkwaardig en eerlijk beloond. Grondstoffen en materialen worden met respect voor natuur en mens verworven en verwerkt en we zien er streng en persoonlijk op toe dat alle handelingen in de productie worden verricht naar Europese norm. The Chesterfield Brand biedt een bovengemiddeld hoge beloning voor de inspanningen en investeringen van onze retailers.

Door een zo kort mogelijke en eigenhandig beheerde supply-chain houden wij controle over alle processen en waarborgen wij de kwaliteit en betaalbaarheid van onze producten. Door deze werkwijze zijn wij er van overtuigd dat wij onze community kunnen uitbouwen en extra en dure reclame-inspanningen overbodig zijn. Ultiem eindresultaat: De consument krijgt een fantastisch gevoels-product zonder daarvoor te diep in de buidel te hoeven tasten.“Laten zien dat succes, eerlijkheid en kwaliteit betaalbaar kunnen blijven.
  • The Chesterfield story start hier, begin 2013

  • Ons magazijn is verdubbeld en we zijn gegroeid naar 750 verkooppunten

  • 1000+ verkooppunten door heel Europa en ons team breidt uit naar 6 medewerkers

  • We behoren tot de 10 snelste groeiende tassenmerken van Duitsland

  • Verkooppunten in 15 landen met 1500 verkooppunten. The Chesterfield familie bestaat inmiddels uit 17 medewerkers

Ons leer

Bij The Chesterfield Brand hebben we een enorme fascinatie voor leer. Leer moet je ruiken, je moet het voelen, pas dan kun je beoordelen of je een mooi stukje leer in handen hebt. Voor de meeste producten van The Chesterfield Brand gebruiken we rundleer dat op verschillende manieren wordt bewerkt. Dit bewerkingsproces is allesbepalend voor hoe een tas er uiteindelijk uit gaat zien. Gaat de tas in de droger, wordt het extra heet gewassen of op het eind nog gepolijst.

Door de jarenlange samenwerking en het intensieve contact zien wij onze leerproducent als partner en op deze manier heeft The Chesterfield Brand een grote invloed op de kwaliteit en duurzaamheid van het leer. In nauwe samenwerking met de fabriek zijn we continu bezig om nieuwe producten te ontwikkelen en streven we naar perfectie. Als je respect hebt voor mens en natuur is er een hoop mogelijk.


Lees verder

Social Responsibility

Toen we in 1988 gestart zijn met de import van leren producten uit India hebben we heel veel moeite gestoken in het handhaven van de internationale regelgeving van fabrieken. Na 5 jaar van intensieve training en investeringen in onze fabrieken zijn we tot de conclusie gekomen dat de fabrieken niet aan onze hoge standaarden konden blijven voldoen. Hierom zijn we gestopt met het importeren van leren producten voor een periode van 10 jaar.

In 2003 zijn we terug gegaan naar India. Daar hebben we om de tafel gezeten tafel gezeten met zes verschillende fabrieken, om te praten over het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met deze fabrieken hebben wij, The Chesterfield Brand, nu duidelijke afspraken gemaakt zodat er een stabiele werkomgeving is. Geen kinderarbeid, schone, veilige fabrieken en goede maaltijden voor de werknemers. Daarnaast zorgen we voor goede en veilige huisvesting van de werknemers. Door deze intensieve samenwerking kunnen we nu met trots zeggen dat onze fabrieken met gemak voldoen aan de Europese standaard.

Lees verder